January 18, 2011

Hari Ini

Salam buat semua....
OLAAAAAAAAAA!!!!!!!!
hari ke 18 untuk tahun 2011....
permulaan tahun yang agak mencabar kesihatan saya....
demam on and off

hari ke2 tahun baru
first time ever I've got food poisoning...
gossssssshhhhh seksa ya amat....
tak pernah aku sakit teruk cam gitu....
eh2, bohong la kan.... aku pernah sakit teruk gak, tapi tak der lah muntah terbelahak sampai rasa nak duk dalam toilet sepanjang hari.. huhuuu,

sampai satu tahap merangkak gi toilet hanya tuk muntah air....
try lah minum air Sunkist yg masam itu... huh segelas minum, segelas tu jugak yg keluar balik..

gigil2 satu badan ok....
ni semua berpunca dari makan ketam sambal, aku tak tau la pulak kenapa aku jer yg sakit perut... tanya kawan lain mereka ok jer...
apa yg aku perasan masa makan, dia punya kuah sambal tu... tekak dah rasa semacam.
kenapa tetiba rasa hanyir ni, amik lagi sikit rasa lagi hishhh hanyir lah.... dia basuh ketam ke tak ni???... air hanyir tu melekat kat anak tekak... so aku terus stop makan
balik umah aku duk lepak kejab then tido ar....
aku ingat lagi terjaga dalam kul 3pagi perut memulas kat tekak dah rasa hanyir2 ok....
apa lagi pantas masuk toilet terus jolok tekak... kepala sudah pusing perut plak memulas2 jawapannya hukhukhukhukk pikir sendiri ah. =p
dua tiga kali jugak la pepagi buta jadi penghuni bilik kecik
hohohhohohoooo ...
ingatkan bangun pagi dah ok...
tak jugak... duduk tak leh lama pastu mesti melepek baring ...
bangun plak tak leh gi tempat lain.... kena terus ke toilet....
aduh kompom pas ni aku tak makan seafood... no more ketam or kailan ikan masin.
hahahhah kenapa kailan?? sebab masa aku muntah tu keluar kailan jugak...
perhhh tekak rasa hanyir air laut DoWHHH!!!

jab2 aku sorang jer makan kailan tu... adakah kailan tu jugak penyebab kenapa aku keracunan makanan???? eeee mula ah akal aku jahat kata dia tak basuh itu sayur... grrrrr
tapi hanyir tu memang sama bau dia masa aku makan dengan keluarkan balik....
buruk ko rasa dia
buwekkkkkkkkkkk
dah nak malam baru teringat akak aku ada cakap kalau keracunan makanan,
makan 2 keping roti gardenia... siyes mujarab ....
pas makan tu tak der muntah.. cuma perut je la still sakit...
kira esoknya aku boleh gi bekerja hihiii....

dekat 2 minggu perut aku tak sedap... sob..sob......sob
dalam masa yang sama selesema dan demam menyerang...
dan sekarang ni pon tengah on and off demam... pakej sakit belakang tidak terkecuali..
huhuhuuuu... nak bersin pon kena pelan2.... sopan santun gitu =p

hurmmm
mencabar sungguh permulaan tahun 2011 buat diri ini
tak apa lah
dugaan namanya ni...

p/s: jgn tanya aku makan kat mana.... maleh nak gi tau nama kedai
(aku lupa sebenarnya nama kedai tu)
mana la tau aku bernasib malang pada hari itu....
mungkin ??!!

yang paling best sampai sekarang aku asik kena perli,
makan tak ajak la.... padan muka lah...
sebab kebetulan hari yang sama tu siangnya, mak masak lemak ketam.
aku tak makan pon....
siap la kena bahan....
"mak masak ketam ko tak makan, ketam kat kedai pi makan, padan muko"
sebijik la aku dapek... hhuhuhuuu masai sungguh.
makcik aku siap komplot sama.... haih... siap masak ketam sambal lepas tu tau
sob.....sob......sob.... =(

5 comments:

aNoY said...

PADAN AL MUKA HUAHAHA EH FONT NI TAK BOLE BESAR LAGIK KE

Elyn Sani said...

ngeh ngeh ngeh ko x cite pun mak ko masak ketam!! kan dah kene "tulah" che mah ekekekek

lat'z said...

k.dila: sadap u =p
k.elin: cam ner nak citer... otak baru berfungsi sepenuhnya hari ini ngehnegehnhegh

Liza said...

take care, moga cepat sembuh

lat'z said...

thanks liza =)

Kesan

Long post covid is real people Terasa ooooooooo Macam ni eh Ok La Redhooo