May 20, 2010

teriNGAt ='(



tiba-tiba.... saya teringat....
ye la semalam buat entry pasal kampung
lepas tu boleh pulak teringat.....

teringat macam mana aku boleh terjebak dengan sayur2 kampung ini...
betul kata orang pengalaman mengajar kita untuk bersederhana dan berdikari...
masa belajar dulu.... aku duk hostel sekejab
so duduk la bercampur gaul gan budak2 yang lain2 negeri....
masa tu dlm hostel memang meriah....
pusing kiri cakap Kelantan.... pusing kanan cakap Kedah...
pandang depan ... owh cakap KL ..... hihihiiii

lauk kegemaran masa tu...
sambal ikan keli.....(sekarang nak mkn ikan keli pon tak lalu )
nak dijadikan cerita.....
beli makan dengan kak teee....
dia sakan suruh aku amik ulam raja gan kacang botol...
masa tu aku pandai makan kacang botol jer....
dia kata ulam ni makan gan budu.... sedap...
dengan sleng kelantan dia pon berkata
"mu amik ulam tu... akak ada budu... mu cuba rasa sedap tau..."
masuk jer hostel dia hulur budu...
mula2 rasa hujung lidah jer la.... tapi pas tu aku jadi hantu budu.....
segala jenis ulam yg jual aku amik buh sambal belacan sikit.... sampai hostel..
aper lagi KAkK tE!!!!! nak buDU!!!!!!!!!!!
hahahahhahaha........
disebabkan budu itu lah, aku tak pandang sangat biskut kering atau pon maggi...
makan nasi lagi sedap....
nguehnguehnguehhe

alahai..... rindu la pulak kat korang semua.......!!!!!!!!
boleh tak aku lupa nama mereka ....
(cam ner nak carik dia org dlm FB nama pon aku lupa, dushhh....dusshhh)
sungguh teruk aku sebagai seorang kawan.....
tapi korang memang besttttttt!!!!
kenapa la tak simpan alamat or nombor tipon ker???
hadoi!!!!!! sengal gila lah aku ni
='(

start dari tu la aku gila dengan ulam-ulaman ini....
tak yah budu pon boleh makan
tapi kena ada sambal belacan la kan....
tak kesah la org kata aku kambing .......
ulam2 tu banyak khasiat tau...
awet muda ok...
huhuhu
muda ker???

^_^

gambar cam biasalah ehsan en.google ku
O_o


1 comment:

Elyn Sani said...

kat umah ko ade tak rumput2 ni???

heheheh

Kesan

Long post covid is real people Terasa ooooooooo Macam ni eh Ok La Redhooo