November 25, 2007

Benteng

Setelah bertahun2 since wujud yer flat2 , dikawasan ini. akhir ya berjaya jugak mak aku membuat benteng ,menahan bajir.
cerita yer begini.
bila mula je projek perumahan kat keliling kawasan ni. penduduk sini pon mula huru-hara time hujan sebab gerenti banjir punya. bayangkan bila ujan lebat je banjir. bengong depa tu! reti buat rumah tapi longkang tak reti buat. longkang lama tutup pe ke hal!!!!. dah la laksamana ni rendah dari nakhoda. habis air dr kampung sebelah turun bertakung kat kampung aku. belajar tinggi, tapi bengong. menyusahkan orang je!!!!!!!!!!!!!!
yang jiran aku ni pon satu masalah pulak, asal hujan sekat longkang,konon yer tak nak air masuk rumah le, eeeeeeee tak bijak langsung!!!!!!!!! habih air tu masuk la kat umah aku, mana tah die belajar?!!!!!!!!!!!!!!

sebelum ni kalo ujan lebat je, aku akan tutup longkang dalam, peh tu sebuk lak sumbat pintu gan tanah, fuh penat ooooooooo. orang time ujan titon, kita org sibuk tutup lubang, tak nak ma air masuk. tapi banyak kali gak la air terlepas masuk. pe lagi basuh rumah le jawab yer.

harap2 pas ni buleh la lena time ujan sebab dah ada benteng!



3 comments:

aNoY said...

AKU NAK TUNTUT ROYALTIIIIIIIIIII

lat'z said...

ape royalti
tak de makna yer

Elyn Sani said...

royalti mende nih????

drpd ko tuntut royalti baik ko antaqkan segelas latte ermmmm dap nyerrr

Kesan

Long post covid is real people Terasa ooooooooo Macam ni eh Ok La Redhooo