July 22, 2010

Jln-JLn HujuNG MinGGu

yellowww everybody
^_^

ayuh kita ke borneo lagi!! yeyy!!!
kali ini saya ke Kuching, Sarawak

seronok weh..... besday present tuk diri sendiri nih...
sampai sana patut nya kul 12tengahari, tapi disebabkan tunggu itu kapal tak sampai2
maka sampai sana pon sudah lambat.... jadi petang tu hanya lepak2 dihotel sajo..
excited gila.... jakun pon ada gak.. ye la selalunya kalau sewa apartment kita tak dibenarkan masak memasak... tapi yg ni siyes dia bagi nak pakai dapur, siap kuali gan periuk dia sediakan
kira lengkap lah... periuk nasik pon ada.... waaaaaaa jakun weh O_O"
kita masak maggi goreng indo mee dan telur hancur...
sebenarnya dah kenyang makan dlm flight..... tapi disebabkan JAKUN, hahhahaaa
sumbat kan jer maggi tu dlm mulut.....

"weeee saya makan nasi lemak!!! muahahahahaaa
mewah tul makan kalau kita naik MAS....
"

malam tu cari makan kat waterfront....
hurmmmmm......
kami cuba nasi goreng ikan terubuk masin, mee kolok goreng.
boleh la rasa dier...
jom cuci mata gan gambar2 kat bawah ni...



bangunan dewan perundangan, lokasi di kuching waterfront





bro main lagu yuna boleh???? hukhukhukkkk





hari kedua baru berjalan sakan,
ayuh kita ker



kira puas hati la masuk kampung budaya ni.... berbaloi gan harga yang perlu dibayar.
setiap rumah ada tuan rumah, jadi keadaan dia terurus dan meriah



















kat rumah penan ni kita diberi peluang untuk menyumpik...
so apa lagi i pon try la..... weeee
kena sasaran seh...... syiok wooooo
='D



lepas tu kami ker muzium kuching gambar ??? adeh kemudian saya letak, nak curi gambar dr kamera satu lagi.... sshhhhhhh

dan perjalanan diteruskan lagi ke sarikin ....
di sebabkan bawak org yg suka membeli-belah, jadi kita pon kenalah pergi ke tempat yg boleh membeli-belah. kalau ikutkan saya, baik singgah kat gua angin, pastu tasik biru tak lupa juga taman negara bako... but what to do =(
... next time kalau ada rezeki.... sebab saya jenis yg suka lihat tempat orang dari shopping.
so shopping bukan agenda utama kalau melancong
=)



ni plak makanan yg saya exited nak cuba
mee kolok, laksa sarawak, sayur midin.....
tapi sedikit terkilan sebab tak dapat rasa Pansoh Manuk
huhuuuu

apa lagi erk??
besok la saya sambung lagi...

^_^"


3 comments:

Elyn Sani said...

ler itu je ke??? cite tak abih!!! eh nk pi mkn kek lapis sejuk lam peti ais la!!!

aNoY said...

sib baik muka aku byk

Zana S said...

merahnya tudung cik endonnnnnnnnn!!!

Kesan

Long post covid is real people Terasa ooooooooo Macam ni eh Ok La Redhooo